Sofies Droom

Sofies Droom

Rank 5405 Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Junior   Topics 0
Sofies Droom is een prachtig geïllustreerd sprookje op antroposofische grondslag van Anthoinette Weijn.
Sofie groeit op bij haar excentrieke, wijze Opoe Altijdgelijk, in een klein huisje aan de voet van de Sallandse Heuvelrug.
Sofie is een echt natuurkind. Ze dróómt er zelfs van.
In een koude decembernacht beleeft Sofie een waanzinnig avontuur tijdens haar meest fantastische droom ooit. Die nacht vliegt ze op de rug van de drakenwind naar de poort van de Wildernis, die wordt bewaakt door de Groendjins. Pas nadat ze een belangrijke belofte heeft afgelegd aan de Groendjins, mag ze verder de Wildernis in. Daar ontmoet ze de drie andere natuurgeesten Poelsnoes, Fikfaun en Aardgeest.
Terug in de Werkelijkheid wordt Sofie wakker en bedenkt een plan om iedereen over haar droom te vertellen, maar er is niemand die haar gelooft. In de klas wordt ze er zelfs om uitgelachen! Dan nodigt ze de kinderen uit haar klas zélf uit in haar droom, en komt daarna terug.....voor jou.
Ga jij ook mee?
Kind & Jeugd