SOS Conflict!

Gelezen 0 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Het geweldloze gedachtegoed van Pat Patfoort en Marshall Rosenberg geeft nieuwe inzichten op het ontstaan van conflicten, geweld en misverstanden in communicatie. Daarnaast geeft het concrete handvatten om op een constructieve manier met elkaars verschillen om te gaan, een manier die ieder meer voldoening geeft. Corry Laura heeft deze handvatten concreet vertaald naar praktische oefeningen, lesmateriaal en spelvormen. Deze zijn bruikbaar voor al wie met kinderen en jongeren leeft en/of werkt. Na een korte uiteenzetting van het gedachtegoed, geïllustreerd met voorbeelden uit de praktijk en het leven, volgt een uitgebreid activiteitenpakket dat naar believen gebruikt kan worden. Om de praktische toepasbaarheid te vergroten, werden vele concrete materialen op een bijbehorende CD-rom gezet. Als pedagoge, werkend met ouders, leerkrachten, jeugdwerkers en kinderen, kan ik dit boek ten volle aan ieder die met kinderen en jongeren leeft en/of werkt. Ik ondervind hoe dit gedachtegoed, zowel de betrokken volwassenen als kinderen een vorm van communicatie en contact aanleert die hen, naar mijn mening, levenslang zal inspireren.
Abimo