Te veel cholesterol, wat moet je ermee?

Prof. Dr. Eric Sijbrands
Over cholesterol is al sinds jaar en dag veel te doen. Er wordt van alles over geroepen. Cholesterol is slecht! O nee, cholesterol is juist heel goed! Het gekke is dat het allebei waar is. Alleen is het ene cholesterol het andere niet. De verschillen zijn groot en daar weten we tegenwoordig veel meer over dan pakweg vijftien jaar geleden. Al die kennis is verzameld in dit boek.

Cholesterol is een belangrijke stof in uw bloed. Als uw huisarts of specialist zich afvraagt wat uw risico op hart- en vaatziekten is, kijkt hij naar het 'lipidenprofiel' in uw bloed. Met dat lipidenprofiel en nog wat andere informatie over uw gezondheid en levensstijl kan dit risico geschat worden. Zo weet u precies wat u te doen staat.

Is Te veel cholesterol, wat moet je ermee? het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Te veel cholesterol, wat moet je ermee?