Titanium

In de tuin van een prachtige villa aan het Italiaanse Comomeer wordt een man op gruwelijke wijze vermoord. Zijn lichaam verdwijnt spoorloos. De keurige eigenaar van de paleisachtige villa blijkt een gewetenloze oplichter: Emilio Dragos. Hij lokt rijke investeerders door ze een geweldig rendement voor te spiegelen. Bij een Titanium-mijn in een Afrikaans land ligt het goud bij wijze van spreken voor het opscheppen. Talloze goedgelovige miljonairs investeren miljoenen in hun ‘eigen goudmijn’. Maar daarna horen ze niets meer en lijkt het of hun belegging weggegooid geld is.

Ook de Engelse multimiljonair Peter Lewis investeert in het project. Maar als hij een bezoek aan de mijn in Afrika wil brengen, ontsnapt hij ternauwernood aan de dood. Het was de bedoeling van de oplichters hem te vermoorden. Terug in Engeland schakelt Lewis zijn vriend en advocaat

Harry Gibson in om Dragos te ontmaskeren en voor het gerecht te brengen. Tijdens zijn onderzoek ontdekt Gibson dat de Oekraïense onderwereld bij de zaak betrokken is. En moet hij een onmenselijk hoge prijs betalen voor zijn betrokkenheid. Uiteindelijk sluit Harry Gibson een verbond met de duivel om het recht toch te laten zegevieren.

Na een internationale loopbaan in de financiële sector is Alexander van Ketwich nu actief als consultant en investeerder. Hij woont in het Zuid- Europese Malta en bestuurt regelmatig zijn vliegtuig over het Europese continent. Titanium is zijn derde boek, eerder verschenen Het Pact en Iskenderun.

Recensies (1)

Is Titanium het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Titanium