Treintaal

Al acht jaar lang pak ik de trein om tussen mijn huis en werk te reizen. In tegenstelling tot de meeste treinreizigers, doe ik dit met veel plezier. In de coupé wordt immers veel gepraat, wat ik als taalfanaat zeker kan waarderen. Ongegeneerd en fanatiek luister ik mijn medereizigers af. Op zoek naar versprekingen. En dat zijn er nogal wat.

Zo hoorde ik eens een zakenman zeggen dat hij handen en ogen tekort kwam om een deadline te halen. Of een studente die opgelucht vertelde dat er na het inleveren van haar scriptie een blok van haar been viel.

Voor het Treintaalboek heb ik de leukste en populairste quotes uit mijn collectie gekozen. Met in totaal 100 quotes, waarvan 50 nog nooit eerder vertoonde, hoop ik je aan het lachen te maken. In de coupé of ergens anders.

Recensies (1)

Is Treintaal het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Treintaal