Het uurwerk van Floor

Het overgevoelige jongetje in Het uurwerk van Floor leeft temidden van ruwe familieleden, gemene klasgenoten en genadeloze voetbalkameraadjes. Hij is een tobber, een dromer die zich niet kan verweren tegen de wereld om hem heen. Floor daarentegen is dapper, beweeglijk en vol ideeën. 'Floor is goed in maken. Vleugels tob ik bij elkaar en een ijverige Floor maakt ze van veertjes en visdraad en volks filigrein. Wij zijn niet voor niets engelen, en toch doet hij de laatste tijd weleens onaardig.' Is Floor een broertje? Een tweelingbroertje zelfs? Of een imaginair vriendje, zoals kleine kinderen vaak hebben? Allengs blijkt dat deze Floor een afgesplitste persoonlijkheid is van het jongetje, een stem die hem dwingt eindelijk eens het heft in handen te nemen. Op Maria Dankdag, wanneer de straten met krijttekeningen versierd worden en heel Limburg uitloopt om de optocht te zien, komt het tot een dramatisch hoogtepunt. Floor krijgt zijn vleugels in dit boek, terwijl het jongetje werkt aan Floor

Recensies (1)

Is Het uurwerk van Floor het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Het uurwerk van Floor