Verwarde personen

Sinds een paar jaar wemelt het van 'verwarde personen' in Nederland - zo stelt de krant. Burgers en beleidsmakers raken steeds meer in paniek. Relativerende reacties van zorgbestuurders en onderzoekers klinken weinig overtuigend. In dit boek analyseert pratijkexpert en zorgprofessional Bauke Koekkoek nuchter en onafhankelijk hoe een hype tot stand kwam. Hij belicht de oorzaken en de oplossingen vanuit verschillende perspectieven - vooral vanuit de realiteit van de samenleving, burgers en 'verwarde mensen' zelf.

Voor allen die meer willen begrijpen van onbegrepen gedrag en de manier waarop we daarop in Nederland reageren. Voor professionals in niet alleen de zorg, maar ook bij politie, in het openbaar bestuur en op ander plekken die op een andere wijze willen omgaan met en zorgen voor met mensen met verward gedrag.

Is Verwarde personen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Verwarde personen