Verzamelde werken 4

Vertaald door Tom Eekman, Aai Prins en Anne Stoffel.

We zijn aangeland bij het inmiddels vierde deel van Tsjechovs verzamelde verhalen in de vertaling van het bejubelde trio Tom Eekman, Aai Prins en Anne Stoffel. ‘Toen ik voor het eerst iets van hem vertaalde dacht ik meteen: wat is dit modern!’ zei een van hen in een interview. ‘Het is net alsof het gisteren geschreven is. Tijdloos, kun je dus zeggen; niet tijdgebonden.’
Dit vierde deel bevat een aantal van Tsjechovs langere verhalen: het beroemde ‘Een vervelende geschiedenis’ (over de succesvolle man die aan het eind van zijn leven alleen nog eenzaamheid vindt), de novelle ‘Zaal 6’ (over de met geesteszieken werkende arts Jefimytsj die zelf gek wordt) en ‘De zwarte monnik’, ‘Het verhaal van een onbekende’ en Tsjechovs enige roman, ‘Het duel’. Maar ook de kleine, korte pareltjes zijn weer vertegenwoordigd, zoals het prachtige ‘De viool van Rothschild’.

Recensies (1)

Is Verzamelde werken 4 het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Verzamelde werken 4