Vier gulden en vijfendertig cent - Als armoede en huiselijk geweld het dagelijks leven van een tienermoeder is

Huiselijk geweld, tienerzwangerschap en armoede, allen onderwerpen die vaak achter gesloten deur blijven maar die hier aan het daglicht worden blootgesteld. Gedetailleerd omschrijvingen zorgen ervoor dat de lezer een realistisch beeld krijgt van hoe armoede in Nederland een rol speelt. Buiten dat men hiervan bewust wordt gemaakt, wordt ook duidelijk wat de impact hiervan is met het rauwe verhaal van Rose. Het gemis van steun brengt Rose in een kwetsbare positie van waaruit zij haar zelfvertrouwen opbouwt. Hierbij grijpt ze iedere kans en verliest het vertrouwen in haar medemens niet. Een inspirerende boodschap, vernuftig door het boek verweven. De lezer wordt meegenomen in een levendig en goed uitgebouwd verhaal dat hopelijk velen inspireert om te vertrouwen op anderen en hen de nodige kansen te bieden.
Boekscout VOF
24 mei 2019