Voor ik het vergeet

Voor ik het vergeet

Je kent iemand door en door, en toch lijkt het alsof die persoon als zand door je vingers wegglipt. Zo voelt dementie. Wannes Deleu logeerde een maand in het woonzorgcentrum van zijn Grootmoe, die lijdt aan de ziekte. Zijn verblijf was confronterend en beangstigend, maar met vallen en opstaan ontdekte hij dat er een antwoord bestaat op dementie. Dat antwoord is anders dan verwacht, maar levert meer op dan gehoopt.

In Voor ik het vergeet deelt Wannes Deleu 10 sleutels tot de leefwereld van mensen met dementie. In dit verhalende boek vol humor en liefde leer je hoe je contact kunt maken met je geliefde en kunt bijdragen tot een betere levenskwaliteit.

WANNES DELEU is een tv- en documentairemaker. In 2017 leefde hij voor de één-reeks Op Straat een koude wintermaand als dakloze. In 2019 maakte hij ook voor één de documentairereeks Voor ik het vergeet. Hij trok een maand in bij zijn Grootmoe in Den Olm, een woonzorgcentrum voor mensen met dementie. Het werd een persoonlijke zoektocht naar manieren om de band die ze ooit hadden ergens terug te vinden.
Mens & Maatschappij
Halewyck, Uitgeverij Van