Voor onze zonden

‘De auteurs combineren een waargebeurd Deens schandaal met het beste van Nordic noir.’ - ***** Jyllands-Posten
Het spannende eerste deel in een nieuwe Deense serie.
Op een koude ochtend in januari wordt de controversiële secretaris-generaal van het Rode Kruis gekruisigd aangetroffen voor het kantoor van de organisatie in het centrum van Kopenhagen. Voor rechercheurs Mikael Dirk and Frederik Dahlin is dit het begin van een ingewikkeld onderzoek, waarbij ze constant onder druk staan van de media, politiek en hogere regionen van de politie.
Elders in Kopenhagen is historica Maria Just bezig met de voorbereiding van een nieuwe tentoonstelling in het Politiemuseum wanneer ze een mogelijk verband ontdekt tussen de moord op de secretaris-generaal en een onopgeloste dubbele moord uit 1968.
Langzaam maar zeker ontdekt het trio dat de zaak duidelijke banden heeft met enkele van de machtigste mensen van het land, en met een zeer beschamend, duister hoofdstuk in de Deense geschiedenis.

Recensies (4)

Meer recensies

Is Voor onze zonden het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Voor onze zonden