Vrouwen die grenzen verleggen

Engelien Schottes
Wat hebben vrouwen in de afgelopen honderd jaar met hun verworven kiesrecht gedaan? Hoe zelfstandig en zelfredzaam zijn zij geworden? Hebben zij hun talenten ontwikkeld en hun plaats veroverd in een wereld die toch nog dikwijls wordt gedomineerd door mannen?

Op deze en andere vragen geven twaalf topvrouwen uit verschillende disciplines en vakgebieden een inspirerend antwoord. Bekende vrouwen die de uitdaging in hun beroep zijn aangegaan en als winnaar uit de strijd zijn gekomen. Zij vertellen enthousiast over hun leven, hun idealen, maar laten ons ook delen in hun angsten en onzekerheden. Het zijn boeiende verhalen die inzicht geven in hun persoonlijke drijfveren en verlangens, verhalen waarin zij hun stem laten horen en hun ervaringen delen met de buitenwereld. Zij laten zien hoe zij hun eigen weg zijn gegaan zonder hun eigenheid en authenticiteit te verliezen. Wellicht zijn het juist deze eigenschappen die hen in staat stelden hun weg naar de top te vinden.

Petra Stienen | Barbara Barend | Trijntje Oosterhuis
Rosita Steenbeek | Manja Blok | Joyce Roodnat | Arita Baaijens
Aliona van der Horst | Emily Ansenk | Tania Kross
Laamia Elyounoussi | Bibian Mentel

Recensies (1)

Is Vrouwen die grenzen verleggen het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Vrouwen die grenzen verleggen