Waarheid, de vrucht van wijsheid en liefde

‘Dat er zoveel verschillende en tegenstrijdige waarheden verkondigd worden in de wereld, komt omdat zij de vervorming van het hart en het verstand van de mens weerspiegelen. Wanneer iemand tegen je zegt: “Voor mij is de waarheid dat…” dan is dat “zijn” waarheid die iets zegt over zijn eigen hart en verstand, die ontoereikend, misvormd of juist heel ­ontwikkeld zijn. Indien de waarheid los zou staan van de ­activiteit van het hart en het verstand, zou iedereen dezelfde waarheid moeten ontdekken. Maar zoals je weet, is dat niet het geval. Iedereen ontdekt andere waarheden, behalve zij die de ware liefde en de ware wijsheid bezitten. Zij hebben ­dezelfde waarheid ontdekt en daarom spreken zij allen in wezen dezelfde taal.’

Omraam Mikhaël Aïvanhov

Is Waarheid, de vrucht van wijsheid en liefde het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Waarheid, de vrucht van wijsheid en liefde