Welkom in het Antropoceen

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Voordat bestsellerauteur John Green (Een weeffout in onze sterren) boeken schreef, was hij boekrecensent. In Welkom in het antropoceen schrijft hij ook recensies, maar in plaats van over boeken gaat het over de mensen en de wereld waarin we leven.

Het antropoceen is het huidige geologische tijdperk, waarin menselijk handelen de planeet heeft gevormd. In deze opmerkelijke verzameling beschouwingen, gebaseerd op zijn baanbrekende podcast The Anthropocene Reviewed, bespreekt John Green verschillende facetten van onze wereld – van het QWERTY-toetsenbord en de uitbraak van cholera tot het Taco Bell-ontbijtmenu – op een schaal van vijf sterren.

Voorzien van Greens kenmerkende humor en (historisch) inzicht, is dit een uiterst vermakelijk en leerzaam boek van een meesterverteller. Bekijk de mensheid en alles wat haar zo interessant maakt door John Greens ogen. Hoeveel sterren geef jij het antropoceen?

‘The Anthropocene Reviewed biedt een moment van bezinning met ’s werelds meest geliefde nerd John Green.’ Trouw

Korte verhalen
Gebundelde columns en interviews