Werkplezier

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Wie wil het nou niet weten ... hoe krijg ik meer plezier in mijn werk? Weet je dat dit eigenlijk helemaal niet zo moeilijk is? In Werkplezier. Adviezen, tips en ideeën lees je hoe je het (weer) leuk krijgt op je werk. De auteur gaat uit van drie principes: bewustworden, kiezen en handelen. Het eerste principe zegt dat het goed is stil te staan bij je gevoel. Hoe sta je in je werk? Wat trekt je daarin aan en wat juist helemaal niet? Welke dingen wil je anders of niet doen? En hoe wil jij de dingen überhaupt doen? Deze bewustwording heb je nodig om te focussen. Het biedt je de mogelijkheid keuzes te maken in je werk.

Nadat je je bewust bent van hoe jij zaken wilt aanpakken, zul je iedere dag opnieuw actief de keuze moeten maken om die verandering ook echt door te zetten. Zet je zorgen opzij, focus op de mooie en goede dingen in je werk en blik vooruit. Stem je gedrag af op meer werkplezier, want dat begint bij jou.

En daarna is het 'actie' geblazen. Geen enkele verandering is ooit zonder beweging ontstaan. Wil jij dat er iets op je werk verandert, dan zul jij zelf actie moeten nemen. Met alleen denken en willen verander je je werkbeleving niet. Neem het heft in eigen hand en wacht niet tot een ander met voorstellen komt of het initiatief neemt.

Dat is dus het geheim: bewustworden, kiezen en handelen. Ingewikkelder wordt het niet. Leuker wel. Werkplezier helpt je daarbij!
Uitgeverij Thema

Jouw recensie   Schrijf een recensie E-book prijsvergelijker