Moet de nieuwe generatie zich gedragen zoals de oude generatie, of juist niet?
Moet de nieuwe generatie zich gedragen zoals de oude generatie, of juist niet? Dit kan worden gezien als de centrale vraag in deze filosofische studie van educatie. Is het onze hoofdtaak om kinderen te initiëren in onze tradities, of moeten we het unieke van elk kind koesteren? Dit boek, dat bijdragen bevat van auteurs uit verschillende landen, behandelt vele onderwerpen die met deze centrale vraag te maken hebben.
•Roel van Goor is docent en kandidaat-doctor aan de Faculteit der Maatschappij- en Gedragswetenschappen van het Onderwijsinstituut voor Pedagogische en Onderwijskundige Wetenschappen aan de Universiteit van Amsterdam.
•Ernst Mulder historicus aan de Universiteit van Amsterdam. Hij heeft zich gespecialiseerd in de geschiedenis van Sociale- en gedragswetenschappen
Moet de nieuwe generatie zich gedragen zoals de oude generatie, of juist niet? Dit kan worden gezien als de centrale vraag in deze filosofische studie van educatie. Is het onze hoofdtaak om kinderen te initiëren in onze tradities, of moeten we het unieke van elk kind koesteren? Dit boek, dat bijdragen bevat van auteurs uit verschillende landen, behandelt vele onderwerpen die met deze centrale vraag te maken hebben.
•Roel van Goor is docent en kandidaat-doctor aan de Faculteit der Maatschappij- en Gedragswetenschappen van het Onderwijsinstituut voor Pedagogische en Onderwijskundige Wetenschappen aan de Universiteit van Amsterdam.
•Ernst Mulder historicus aan de Universiteit van Amsterdam. Hij heeft zich gespecialiseerd in de geschiedenis van Sociale- en gedragswetenschappen