Media

0
Gelezen 0 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Non-fictie   Topics 0
Media zijn op vele manieren aanwezig in ons leven, en worden op net zoveel manieren onderwezen. Als intrinsiek onderdeel van onze leefwereld beïnvloeden media ons niet van buitenaf, maar worden geproduceerd, getoond, gereguleerd en gebruikt in ons dagelijks leven. In tegenstelling tot het idee dat media als machtige wapens verkeerde ideeën de wereld insturen, of mensen aanzetten tot onwenselijk gedrag, werkt het boek Media vanuit de gedachte dat ook media gevormd worden in onze samenleving. De verhalen die films ons vertellen, de hoge omloopsnelheid van content in nieuwe media en de commerciële aard van televisieprogramma’s zijn allemaal onderdeel van ons dagelijks leven. Wel voegen media er een eigen dynamiek aan toe. Media leert studenten over al deze aspecten en de beroepsvaardigheden die erbij nodig zijn.

Media bestaat uit zeven hoofdstukken, te weten: 'Wat zijn media?', 'Hoe worden media gemaakt?', 'Hoe zitten mediaproducten in elkaar?', 'Hoe gaan media en mensen met elkaar om?', 'Welke functies hebben media?', 'Wat mag en wat mag niet in de media?' en 'Wat is de toekomst van media?'. Elk hoofdstuk begint met een openingscasus en eindigt met een samenvatting en opdrachten.

Dit boek is geschikt voor alle studierichtingen waarin media een rol spelen, zoals Commerciële Economie; Communicatie ; Communicatiemanagement; Communication Multimedia Design; Journalistiek; Marketing Communicatie; Media Entertainment Management; Media Informatie Communicatie; Reclame, Media, Design en Small Business & Retail.
Genre
Non-fictie
ISBN
9789001830175
+
Jouw boekenplank Jouw waardering
Jouw recensie   Schrijf een recensie E-book prijsvergelijker
Advertentie