Overtuigingskracht

, ,

1

Waarom willen mensen minder als je hun meer biedt? Wat is het actieve element van commitment? Welk woord verbetert je overtuigingskracht? In welk geval geloven mensen alles wat ze lezen? Maatschappelijk succes bereik je als veel mensen ingaan op je verzoeken of aanbevelingen. Overtuigingskracht is daarbij de motor. Er is veel onderzoek gedaan naar de psychologie van overreden en beïnvloeden. En wat blijkt? De resultaten zijn direct toepasbaar en maken iemand invloedrijker en beter in de omgang met andere mensen, op het werk of privé, in de dagelijkse praktijk van reclame, communicatie, politiek, beleid, marketing, strategie, management, hulpverlening of advisering. Wie overtuigender wil worden en wil leren om mensen en processen beter te beïnvloeden, moet zowel de theorie als de voorbeelden van overredingsstrategieën kennen. Dit boek biedt beide. Hoe krijg je mensen zover dat ze "Ja!" zeggen op iets? Aan de hand van 50 verhalen ontvouwt dit boek de psychologie van het overreden. Noah Goldstein en Robert Cialdini (bekend van zijn zeer gezaghebbende boek Invloed, waarvan wereldwijd meer dan 1 miljoen exemplaren zijn verkocht) zijn verbonden aan Arizona State University. Steve Martin is mede-directeur van het Britse bureau Influence at Work.

Verschenen in
Genre
Management & Organisatie
Aantal pagina’s
239
Laatste editie
12 april 2008
Uitgeverij
Uitgeverij Nieuwezijds b.v.
ISBN
9789057122729

Steun je favoriete boekhandel

Bestel je boeken op Hebban bij Libris of Blz. en steun een boekhandel bij jou in de buurt. Vanaf €15,- gratis bezorgd.

Bestel het boek bij Libris vanaf 19,95
Bestel het boek bij Blz. vanaf 19,95
bestellen
bestellen
bestellen
bestellen
Proxisbestellen
Boeken.combestellen

  Klik hier voor een overzicht van alle aanbieders

Advertentie

Schrijf een recensie

Registreren Inloggen met Facebook

Topics


Start een topic voor discussies met andere lezers, vragen over boeken of het delen van leuke trivia over boeken of auteurs.

Start een nieuw topic