Qi Yoga als blessurepreventie

Qi Yoga als blessurepreventie

0
Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 0
Non-fictie   Topics 0
Wist je dat je yoga in kunt zetten als blessurepreventie? Als je gaat sporten, focus je meestal op kracht, conditie en techniek, maar juist door flexibiliteit kan het lichaam betere prestaties leveren en is de kans op blessures kleiner. Met de juiste balans tussen spanning en ontspanning krijg je meer energie en herstel je sneller. Qi yoga kan je daarbij helpen.

Qi yoga is een Oosterse bewegingsvorm, gebaseerd op de Chinese geneeskunde. Qi yoga is erop gericht om je levenskracht (Qi) te versterken en vrij te laten stromen. Deze Qi stroomt door de meridianen. Door middel van o.a. strekkingen (de “yogahoudingen”), ademhalingsoefeningen, massage en acupressuur (“acupunctuur zonder naalden”) breng je balans in de energiestroom door de meridianen.

Niet alleen bij sportblessures kan yoga ingezet worden als blessurepreventie, maar ook bij overbelastingsblessures zoals een muisarm, of ouderdomsblessures zoals artrose.

Sandra Slotboom (1968) is acupuncturist, sportmasseur en yogadocent. In haar praktijk Salacia werkt ze veel met sporters, zowel om blessures te verhelpen als om ze te voorkomen.
Genre
Religie & Spiritualiteit
Aantal pagina’s
89
Uitgeverij
Sandra Slotboom
Laatste editie
07 december 2018
ISBN
9789462471153
+
Jouw boekenplank Jouw waardering
Jouw recensie   Schrijf een recensie
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 21,95
E-book prijsvergelijker
Advertentie