Wetenschap 3.0

0

Negen heldere essays over de problematiek van onafhankelijkheid, commerciële belangen en authenticiteit in het wetenschappelijke bedrijf.
In de moderne wetenschap is de autonomie van de onderzoeker vaak ver te zoeken. Men is in de ‘credit cycle’ vaak afhankelijk van collega’s en geldverstrekkers. Daarnaast komen de meeste onderzoekers vaak te weinig toe aan reflectie op hun activiteiten. Als dit wel gebeurt, zijn wetenschappers vooral bezig met de maatschappelijke effecten van hun onderzoek.
In negen heldere essays gaat de auteur in op de problematiek van onafhankelijkheid, commerciële belangen en authenticiteit in het wetenschappelijke bedrijf. Deze bundel is bedoeld voor onderzoekers en geïnteresseerden in alle wetenschappelijke vakgebieden. Dit boek is ook geschikt voor mensen in het bedrijfsleven en de politiek die beter willen begrijpen wat er zich in de wetenschappelijke wereld en de onderzoeksinstituten afspeelt.
Verschenen in
Genre
Mens & Maatschappij
Aantal pagina’s
128
Laatste editie
19 maart 2010
Uitgeverij
AUP Popular Science
ISBN
9789089642301 , 9789048512393

Steun je favoriete boekhandel

Bestel je boeken op Hebban bij Libris of Blz. en steun een boekhandel bij jou in de buurt. Vanaf €15,- gratis bezorgd.

Bestel het boek bij Libris vanaf 14,50
Bestel het boek bij Blz. vanaf 14,50
bestellen
bestellen
bestellen
bestellen
Proxisbestellen
Boeken.combestellen

  Klik hier voor een overzicht van alle aanbieders

Advertentie

Schrijf een recensie

Registreren Inloggen met Facebook

Topics


Start een topic voor discussies met andere lezers, vragen over boeken of het delen van leuke trivia over boeken of auteurs.

Start een nieuw topic