Een prachtig boek om te lezen en te bekijken!

A van Steeg 07 november 2019
De bossen in is een prachtig boek om te zien. Alleen de cover is er een om een tijd naar te kijken! Wat valt er veel te ontdekken en wat ziet het er kleurrijk uit! Dit is het begin voor een prachtige inhoud, want deze is nog mooier om te bekijken.

Christiane Dorion heeft met De bossen in een uitgebreid boek over de bossen geschreven. Niet alleen verschillende bomen komen aan bod, maar ook de dieren die leven in het bos. De illustraties zijn getekend door Jane McGuinness en zijn prachtig! Het is echt een lust voor het oog om elke bladzijden te bewonderen.

In de bossen in komen veel items aan bod. Hoe ontstaat een boom? Welke bomen zijn er allemaal en hoe zien de blaadjes en naalden eruit van die boom? Hoe ziet het boom er in de seizoenen uit? En hoe kun je zelf een boom planten?

Achter in het boek zijn alle bosdieren die in het boek voorkomen nog eens te bewonderen en zijn prachtig getekend. Daarnaast is er ook nog een woordenlijst te vinden om de moeilijke woorden te verklaren.
Afsluitend is te lezen dat dit boek tot stand is gekomen door Woodland Trust en staat de link naar de Engelse website. De informatie is grotendeels door hun aangeleverd aan de auteur.

De subtitel luidt: Dwaal door onze groene wereld en dat is zeker wat gebeurd als je dit informatieboek leest en bekijkt. Het is een boek die niet alleen leuk is voor kinderen, maar echt interessant is voor alle doelgroepen. Ikzelf heb meer dan genoten van dit uitgebreide informatieve boek en heb nog leuke weetjes opgedaan.

Dit boek zal een mooi plekje krijgen in mijn boekenkast en zal zeker vaker gepakt worden. Want een ding is zeker: Ik heb nog lang niet alles kunnen bewonderen van de prachtige tekeningen. Er is zoveel te zien dat ik elke keer weer verrast wordt!
Een absolute aanrader voor jong en oud!

Meer recensies van A van Steeg