Hotel Flamingo

A van Steeg 01 november 2019
Hotel Flamingo is een dierenhotel die ooit schitterend was, maar nu is het oud en vies. Wanneer Julia het hotel erft van haar tante Mathilda weet ze dan ook niet wat ze treft. Het werd het zonnigste hotel van de stad genoemd en nu valt het van ellende uit elkaar. Hoe moet ze dit ooit weer tot een mooi dierenhotel gaan omtoveren?

Gelukkig wonen er nog portier T. Beer en Makkie de maki en ze besluiten het hotel samen weer schoon te maken en op te knappen. Maar wat ze niet weten is dat er nog een laatste gast in het hotel verblijft. Ze hebben al drie jaar geen gasten meer gehad, maar de schildpad mevrouw Methusalem heeft drie jaar geslapen in het hotel. Ze wil het geld voor haar verblijf betalen. Zou dit dan de oplossing zijn?

Julia besluit personeel in alle soorten en maten aan te nemen om het hotel weer draaiende te krijgen. Zo neemt ze Grietje de giraf aan en Nellie Nijlpaard. Zal het haar nu weer lukken om Hotel Flamingo nieuw leven in te blazen?

Alex Milway heeft met Hotel Flamingo een leuk en vrolijk boek geschreven voor kinderen vanaf 7 jaar en ouder. De illustraties zijn prachtig en kennen een roze met zwart- witte kleur. De roze kleur van een flamingo. Als je goed kijkt zie je voor in het boekje een slak die vraagt "Kun je mij vinden in het boek?" Superleuk voor de kinderen om tijdens het lezen op zoek te gaan naar de slak. Achter in het boek is nog een recept te vinden en een berichtje van de schrijver.

Na het dichtslaan van Hotel Flamingo kan ik niet anders zeggen dan dat dit een vrolijk verhaal is die kinderen goed zelf kunnen lezen. De zinnen zijn niet te lang en er worden geen moeilijke woorden gebruikt. Er gebeurd van alles, maar juist dat maakt dit boek zou leuk.

Zou jij een nachtje willen logeren in Hotel Flamingo? Wie zou je dan het liefst willen ontmoeten van alle dieren?

Meer recensies van A van Steeg