Wat wil jij voor je verjaardag?

A van Steeg 17 oktober 2019
Bobbie is jarig en heeft een wens met een staart. Ze wil namelijk een paard voor haar verjaardag. Zal haar wens gaan uitkomen? Als haar cadeautje volgens haar vader kan rijden is Bobbie enorm blij. Zal haar wens dan echt uitkomen? Het cadeau blijkt een fiets te zijn. Bobbie fietst op haar nieuwe fiets weg en onderweg komt ze van alles tegen;Een boot, olifant en zelfs een brandweerwagen. Zal ze nog een paard tegen komen tijdens haar route?

Milja Praagman heeft samen met de illustrator Gideon Samson een prachtig prentenboek uitgebracht. Het boek past goed binnen het thema van de Kinderboekenmaand 2019: Reis mee! Maar het is natuurlijk ook een leuk boek voor elk moment van de dag.
De kleurrijke illustraties zijn net zo vrolijk als de cover. Het is echt een heerlijk vrolijk boek vol avonturen.

De tekst is leuk gemaakt op rijm, waardoor kinderen kunnen raden na het volgende woord. Ik wil een paard nodigt uit om met kinderen de verschillende voertuigen te bespreken, maar ook om te bespreken met welk voertuig ze zelf graag zouden willen ruilen.

Ik wil een paard is een vrolijk interactief prentenboek waarvan ik echt heb genoten. En natuurlijk rijst de vraag 'Wat wil jij voor je verjaardag?"
Een leuk boek om cadeau te geven of zelf aan te schaffen.

Meer recensies van A van Steeg