Drie jaar geleden bracht Lelle zijn 17-jarig dochter naar de bushalte en sindsdien is ze vermist. Hij rijdt vanaf die dag elke avond langs die bushalte om op zoek te gaan naar nieuwe aanwijzingen.

Meja is verhuisd met haar moeder, Silje, naar haar nieuwe vriend Tjorbjorn, die in het dorpje Glimmerstrask woont. Meja raakt bevriend met Carl-Johan en leert ook zijn twee broers kennen. De twee ontmoeten elkaar regelmatig.

De twee verhaallijnen komen al vlot bij elkaar. Tjorbjorn is de persoon die met dezelfde bus wilde reizen als Lina, maar Lina heeft deze bus nooit genomen.

Speciaal voor Lina’s verdwijning wordt er een tocht door het dorp georganiseerd op de dag dat het precies drie jaar geleden was dat ze verdween. Enkele dagen later leest Lelle in de krant dat er opnieuw een 17-jarig meisje wordt vermist en dat ook zij als laatst bij de bushalte is gezien. Het gaat om Hanna Larsson.

Lelle gaat door met de wanhopige zoektocht naar zijn verdwenen dochter en hij gaat door het vuur voor haar. In het verhaal lees je of hij zijn dochter nog vindt.
Het boek is geschreven in twee delen. Beide delen zijn geschreven in korte stukken waar verhaallijnen van Meja en Lelle met elkaar afgewisseld worden. De wissel van personage wordt met een sterretje aangegeven. Deze korte stukken lezen lekker vlot, want als je even heel kort wilt lezen, kun je het boek er snel even bij pakken. In deel twee komt er een verhaallijn bij. Dit is het verhaal van een verdwenen meisje. Het is in het begin niet duidelijk of dit de dochter is van Lelle of de vermiste Hanna Larson.

Omdat het boek vlot leest en de spanning goed is opgebouwd, geef ik dit boek vier sterren.

Reacties op: Vlot lezende thriller

De zilverweg - Stina Jackson