Mooi en puur verhaal

Akke Froukje 20 oktober 2019
Drama Queen gaat over Angel die samen met haar moeder in een achterstandswijk woont. Op school heeft ze niet veel vrienden. Er zijn maar een aantal personen waar Angel nauw contact mee heeft. Dat zijn haar moeder, opa en Kayleigh. Haar moeder was 15 toen ze werd geboren. Ze wonen samen in een huis en lopen hier tegen verschillende dingen aan. Ze moeten rondkomen van weinig geld. Zo hebben ze geen geld om een kerstboom te kopen en moet Angels moeder soms naar de voedselbank voor eten. Haar moeder is veel weg van huis omdat ze als stripper werkt en daardoor zit Angel vaak alleen. Haar opa heeft geen contact meer met de moeder. Angel komt wel regelmatig bij haar opa op bezoek. Ze krijgt voor de kerstvakantie een nieuw klasgenootje, Kayleigh, en hier kan ze het goed mee vinden. Samen bespreken ze van alles over het leven van een tienermeisje. Ze krijgt warme gevoelens voor Kayleigh, maar dan verdwijnt ze opeens.

Het verhaal vertelt over het leven van Angel; een meisje die haar plaats probeert te vinden in deze wereld. Ze dealt ondertussen met een moeder die haar baan kwijtraakt en wordt voor het eerst verliefd. Het verhaal leest vlot, bevat humor en is zeer realistisch geschreven. Door de schrijfstijl kun je je goed inleven in Angel. Het verhaal van haar is puur; zware onderwerpen worden niet vermeden. Issues van tienermeisjes worden heerlijk besproken in de gesprekken tussen Angel en Kayleigh. Een uniek boek!

Ik vind het echter meer een realistisch jeugdboek dan een feelgood, daarom geef ik het boek drie sterren.

Meer recensies van Akke Froukje