Een duister pad

Akke Froukje 06 mei 2020
Faye van Laar zit in een psychiatrisch inrichting en haar vader is hier de directeur van. Emilie is nieuw in de instelling. Haar vriend Steven heeft zelfmoord gepleegd, maar Emilie gelooft dit niet. Ze heeft een vermoeden dat hij de dood ingejaagd is door anderen en zij denkt nu dat ze achter haar aanzitten. Faye en Emilie worden vriendinnen. Wanneer Emilie op een dag verdwijnt, gaat Faye op zoek naar haar samen met inspecteur Simon te Bresser.

Dit boek zou ik zelf niet zo snel uit de schappen pakken om te lezen. Dit komt omdat ik niet graag boeken lees over psychiatrische instellingen, dit ligt wat te ver van mijn belevingswereld. De hoofdpersoon heeft borderline en hier kan ik me moeilijk in verplaatsen.

Het verhaal sprak me echter wel aan maar ik vond het niet altijd goed uitgewerkt. Doordat de vaart en de spanning ontbrak, vond ik het soms lastig om mijn volle aandacht erbij te houden.

Doordat het plot goed in elkaar zat, maar de uitwerking minden, geef ik het boek drie sterren.

Meer recensies van Akke Froukje