Amber is getrouwd met Tom. Samen hebben ze een coachingsbedrijf die door heel Nederland bekend is. Ze willen graag samen een kind, maar Amber is geboren zonder baarmoeder. Om de kinderwens te vervullen, hebben ze een draagmoeder, Kirsten, gevonden. Als Amber en Tom hun dochter Emma op willen halen, blijkt Kirsten vertrokken te zijn met Emma. Amber en Tom gaan op zoek naar Kirsten en hun dochter.

Het boek is vanaf de eerste bladzijde tot aan de laatste echt superspannend! Er lopen verschillende verhaallijnen, deze zijn goed te volgen en door de vele afwisseling wordt de spanning nog meer opgebouwd. De gebeurtenissen volgen elkaar snel op en dit blijft de lezer boeien. Er zit een goede opbouw in het boek. Vanaf de tweede helft wordt het verhaal echt spannend.

Er zijn veel boeken geschreven over kinderen die als baby worden vermist. Ilse Ruijters wist dit onderwerp toch weer op een hele andere manier te benaderen. Wat mij erg aansprak aan dit verhaal was dat er ook meerdere onderwerpen aan bod kwamen, dus niet alleen de vermissing. Daarnaast waren een aantal scenes best gruwelijk, wat dit boek echt wel uniek maakt in haar soort! Het verhaal is dus echt origineel!

Het was lastig om dit boek even aan de kant te leggen en wanneer ik dit wel deed, bleef het verhaal maar door mij hoofd spoken. Ik geef het boek daarom vijf sterren.

Reacties op: Origineel en superspannend!

Meisje van me - Ilse Ruijters
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 20,99