Geboeid vanaf pagina 1

Akke Froukje 04 november 2019
Het verhaal gaat over Wynona Post. Ze noemt haarzelf WP, omdat Wynona ‘enige dochter’ betekent. Haar moeder heeft deze naam speciaal aan haar gegeven, maar ze gebruikt liever haar afkorting. WP is een psychologe die overal gevaar ziet..

WP gaat naar Terschelling waar haar vriend Joachim een weekendje verblijft in het huis van zijn moeder. Ook Esther, WP’s oude schoolvriendin, verblijft een poosje op Terschelling met haar man Daniel en dochter Ruth. Esther belt of WP even langs kan komen, want ze moet haar wat vertellen. Esther vertelt dat ze Daniel heeft betrapt op overspel en wil nu gaan scheiden.

Esther en Ruth zoeken een appartement waar ze kunnen wonen. Het appartement waar ze terecht komen vindt WP niet zo geschikt. Boodschappen die verdwijnen, ’s nachts herrie in huis en intimiderende buren zorgen voor argwaan bij WP. Naast de intimiderende kerels woont er een oudere dame boven Esther. Zij is leerkracht geweest en ziet het helemaal zitten om Ruth op te vangen als Esther er niet is. Ook deze vrouw vertrouwt WP niet.

Op een dag vindt WP haar vriendin in een plas bloed onder aan de trap. Ook Ruth is verdwenen. WP gaat op zoek naar de dader en naar haar petekind Ruth.

Spiegelbeeld is het tweede boek in de WP-serie. Het boek is goed als losstaand boek te lezen.

Het verhaal is geschreven op chronologische volgorde. De hoofdstukken worden aangeduid met datums. Het verhaal begint op 29 augustus met een looking forward en gaat hierna verder vanaf 18 juli. Het verhaal loopt tot 18 oktober. De hoofdstukken zijn ingedeeld in kortere stukjes en deze worden met een sterretje onderscheiden.

Spiegelbeeld heeft me vanaf de eerste pagina geboeid. Het boek is moeilijk aan de kant te leggen. Ik had een sterke drang om het verhaal uit te lezen om te zien hoe het verhaal afliep. Marine Kamphuis weet aan het begin van het verhaal een gevoel te plaatsen en deze vast te houden tot het eind. Door de goede spanningsopbouw geef ik dit boek vier sterren.

Meer recensies van Akke Froukje