als ik help

Als ik help - Cheyenne Winands (BoekScout)

Katrina vraagt haar beste vriendin Grace om zich te verkleden als jongen. Zo proberen ze erachter te komen of de jongen waar Katrina verliefd op is, ook verliefd is op haar. Wanneer Grace zich vermomt als Chris en vrienden met hem probeert te worden, komt ze later tegenover een groot dilemma te staan... De jongen waar Katrina smoorverliefd op is, is ook wel heel erg leuk!

Grace wil al haar vrienden kosten wat het kost helpen! Helaas komt ze daardoor zelf ook vaak in de problemen.

Een aangrijpend verhaal over liefde, vriendschap, pesten, zelfbeschadiging, mishandeling en nog veel meer.

Ik heb nog jonge kinderen en toen ik gevraagd werd om dit boek te lezen, wou ik dat meteen. De flaptekst sprak me enorm aan, ook met de kinderen in het achterhoofd want die verdomde puberteit maakte onlangs zijn intrede in dit huishouden...

Cheyenne Winands schrijft erg vlot, je gaat vlot door het boek door en dat is qua jeugd en YA lezerspubliek dus zeker een plus.

Dit is de auteur haar debuut en soms merk je dat aan details die wegblijven, dingen die wel erg vlot lijken te gaan of even snel worden meegedeeld. Soms leek het een beetje onrealistisch.

Wat wel een enorme pluim en plus is aan dit boek zijn de onderwerpen waar de auteur over schrijft. Heftige ruzies tussen vriendinnen, liefde of net geen liefde, vriendschap, zelfverminking,...

Het boek bevat erg veel taboe onderwerpen die ondanks hun zwaarte heel vlot overkomen en bij het doelpubliek dus hun effect zullen hebben. Daarom laat ik dit boek graag aan mijn kinderen lezen want het kan helpen relativeren, de juiste keuzes maken...

Ik benieuwd hoe Cheyenne gaat groeien als auteur en wat het onderwerp van haar volgende boek zal zijn.

Meer recensies van Alexs Books and Socks