I get it

De Duistere School | Sandra J. Paul

posted by alexs books and socks on oktober 02, 2019 No Comments
De duistere school - Sandra J. Paul (HamleyBooks)

Eenmaal je op deze school zit, geraak je er nooit meer weg.

Op de dag na de Grote Storm staat er plots een nieuw gebouw in het midden van Kraaidorp.
De Duistere School wordt het genoemd, een internaat voor alle kinderen die in Kraaidorp wonen.

Niemand wil luisteren naar de twaalfjarige Quinten, die als enige zweert dat er iets vreemds aan de hand is in zijn dorp.
Zelfs zijn vader en zijn beste vrienden geloven rotsvast dat Bertus en Colette Zwart, de schooldirecteurs, het goed met hen menen.

Maar dan verdwijnen de kinderen een voor een.

Dit boek kom ik overal tegen, op Instagram, facebook, zelfs in de boekenhandel heeft dit boek steeds een speciaal plaatsje waar die ongelooflijk mooie cover heerlijk opvalt.

Mijn zoon is een echte boekenworm, de jongens leest elke dag zijn pagina’s en kan ook echt zalig lang in een boekenwinkel rondsnuffelen en boeken kiezen.

Mijn oudste dochter is dat niet. Haar aan het lezen krijgen is zowat een onmogelijke opdracht en echt zelden zijn er boeken die haar aanspreken en ze wil lezen.

Enter ‘de duistere school’ van Sandra J. Paul. Een boek dat mijn zoon dolgraag wil lezen want ‘hey’ zijn naam komt erin voor, Daan. Een boek dat ook mijn dochter wil lezen - klein mirakel - want die cover is zo mooi.

Stiekem ook het perfecte excuus om als mama dit boek maar eens te lezen om te kijken of dit echt iets voor mijn toppers is en laat ons eerlijk zijn om te zien what all the fuzz is about.

Ja die cover, zo mooi! Hardcover, prachtige afbeelding, zwart, I’m in love.
Elke start van een hoofdstuk is ook een pareltje, het zijn die details die ik steeds zo apprecieer en waardoor ik het gevoel nog zo kan bovenhalen als ik met mijn zakgeld een boek kocht. Dat waren voor mij echte schatten en ik koesterde die zo ontzettend hard.

Cover : check, visueel binnenin : check, twee kinderen en een mama die willen lezen : double check.

Ik vond het een leuk en spannend verhaal en ik kan echt zien waarom dit boek zo immens populair is bij kinderen, jongeren en ook bij mezelf. ;) De toppers zijn ook unaniem en vonden het goed maar toch soms wel erg spannend hoor.

Een boek dat mijn kinderen beide gelezen hebben met plezier en wat gezond koud zweet van de spanning. Een boek dat ook ik graag gelezen heb en waarvan ik nu eindelijk weet where the fuzz comes from. ;) 4/5

Meer recensies van Alexs Books and Socks