eves waarheid

De drie dochters 2. Eve’s waarheid. - Muna Shehadi (HarperCollins)

Eve Moore is toe aan iets nieuws: ze heeft een vaste maar saaie relatie en een baan die haar geen voldoening meer geeft. Daarnaast sidderen zij en haar zussen nog na van de recente ontdekking dat hun moeder, de beroemde filmster Jillian Croft, nooit zelf kinderen heeft kunnen krijgen.
Dan verschijnt er een nieuwe uitdaging voor architect Eve: ze mag op Washington Island aan de slag met een grote klus, een welkome afwisseling van haar ingedutte bestaan. Ze hoopt zichzelf in haar werk te kunnen verliezen, maar ontdekt al snel onverwachte en gecompliceerde geheimen, waarvan sommige grotere gevolgen hebben dan ze ooit had kunnen voorzien. De waarheid kan haar familie breken of haar hart openen…

Het tweede deel van de drieluik over de zussen. Ik las nog geen boeken van Lucinda Riley maar deze boeken zouden ideaal zijn voor fans. En ik moet zeggen dat ik ze wel kan appreciëren.

Ook dit tweede boek heeft een erg vlot lees tempo en het concept blijft hetzelfde als in het eerste boek. De zussen, Rosalind, Eve en Olivia, weten nog maar net dat hun moeder niet hun biologische moeder is en het boek gaat verder waar het vorige gestopt is met deze keer Eve als hoofdpersonage.

Eve heeft het allemaal wel even gehad, gaat twijfelend door het leven en besluit te doen wat ze wil doen en in dat process hakt ze verschillende knopen door. Ook komt ze, zoals Rosalind in het eerste boek meer te weten over haar echte moeder en echte familie.

De formule is dus hetzelfde, en het geeft een erg relaxte lees. Ook hier beginnen de hoofdstukken steeds met een kleine tekst uit het dagboek van Eve’s moeder. Hierdoor krijg je wat extra background info over haar persoonlijkheid.

In het verhaal zitten ook alle elementen die in dit soort boeken aanwezig moeten zijn, verdriet, vriendschap, ziekte, liefde, dood, ruzies,... It’s got it all.

Ik geef “Eve’s waarheid” een dikke 3/5
Een zonnige dag in de tuin of een regenachtige dag op de bank, dit is de ideale compagnon. Goed nieuws trouwens want half maart komt het derde en laatste deel “Olivia’s geheim” uit!

Muna Shehadi las als kind al zoveel dat ze vastbesloten was zelf ook schrijver te worden. Ze begon haar schrijfcarrière in romantische fictie en maakte met haar Drie dochters Trilogie de overstap naar romans voor een breder publiek.

Meer recensies van Alexs Books and Socks