pure ontspanning

Alexs Books and Socks 30 september 2019
Mythos - Stephen Fry (Thomas Rap)

Het wervelende vervolg op de bestseller Mythos

In Helden vertelt Stephen Fry op sprankelende wijze de dramatische, geestige, tragische en tijdloze verhalen van de stervelingen uit de mythologie. Stap aan boord van de Argo en beleef met Jason zijn heroïsche queeste naar het Gulden Vlies, maak kennis met Atalante, die opgroeide bij de beren en die haar aanbidders telkens weer het nakijken gaf. Beleef de avonturen van Oidipous, die het raadsel van de Sfinx weet op te lossen. Volg Herakles op zijn pad als hij zijn twaalf werken moet verrichten en dool rond in het Labyrint van koning Minos, waar de monsterlijke Minotauros op je wacht. Huiveringwekkend en meeslepend zijn de verhalen van de Griekse helden, die ons opnieuw laten zien waartoe wij mensen in staat zijn.

Stephen Fry, steeds een zalige humoristische lees en een leuke opfrissing van al die helden. Ik vond deze iets minder dan ‘Mythos’ wat denk ik vooral aan het feit lag dat deze helden blijkbaar nog vrij fris in mijn hoofd zaten. Dit neemt niet weg dat ik een zalige leesdag heb gehad. Dekentje, tas thee en dan dit boek. Ik heb al slechtere dagen gehad. Zo, meer hoeft er ook niet over gezegd worden. Gewoon lezen, ontspannen en lachen.

Meer recensies van Alexs Books and Socks