net niet

Koud bloed - Robert Bryndza (Boekerij)

Onderdeel van de serie Erika Foster.

De koffer was zwaar verroest. Erika Foster hield stug vol en uiteindelijk gaf hij mee. Maar de inhoud van de koffer overtrof haar ergste nachtmerries.

Wanneer een gehavende koffer met het verminkte lichaam van een jonge man aan de oever van de Theems aanspoelt, is zelfs rechercheur Erika Foster geschokt. Ze heeft al heel wat gruwelen voorbij zien komen in haar leven, maar dit heeft ze nooit eerder gezien. Terwijl Erika en haar team de zaak voorbereiden leggen ze de link met een ander slachtoffer, een jonge vrouw die twee weken eerder in een vergelijkbaar type koffer werd gevonden.

Erika realiseert zich dat ze op het spoor is van een seriemoordenaar, die klaar is om opnieuw toe te slaan. Nog voordat ze een volgende stap kan zetten, wordt zij zelf slachtoffer van een brute aanval. Maar Erika is een doorzetter, en niets zal haar tegenhouden. Dan blijkt het leven van twee kinderen van haar collega in gevaar, en wordt de situatie nog nijpender. En in die race tegen de klok doet Erika een nieuwe schokkende ontdekking: er is meer dan één moordenaar.

De vijfde in de Erika Foster reeks, en net zoals vele heb ik heel erg uitgekeken en afgeteld naar dit boek. ‘Laatste adem’ was zo goed en zo spannend geëindigd dat de verwachtingen dus hooggespannen waren.

Nou, dit verhaal doet het hem niet. Het is gewoon niet zo goed. Begrijp mij niet verkeerd, ik ben een fan. De boeken lezen super vlot, zijn een aangename lees en ik kan haast weer niet wachten op boek nummer 6. Alleen is deze ‘koud bloed’ teleurstellend.

Ik hou gewoon niet van de verhaallijn tussen Nina/Max die gewoon niets voor me doet en waar echt veel te veel aandacht aan wordt besteed. Ik had graag veel meer over bv Moss willen weten en alle andere personages die al 5 boeken lang aanwezig zijn.

Zonder spoilers te geven, maar dat einde... ik waande mij even in een slechte B-film, een straight to dvd toestanden. Nee dit was niet mijn boek. Ik kom met moeite aan 3/5.

Meer recensies van Alexs Books and Socks