Een van de spannendste boeken van afgelopen eeuw!

Amandavd 16 april 2020
Toen ik dit boek uit had voelde mijn hersenen aan als een ei op de motorkap van een auto tijdens een hittegolf. Helemaal gaar. Ik moest echt even verwerken wat ik had zitten lezen. Laten we maar meteen naar de recensie gaan want ik vond dit boek zooo tof!!

Plot:
Het is vier maanden geleden dat detective Sam Porter het leven van Emory redde, maar daarbij Anson Bishop liet ontsnappen. De media en het politiekorps zijn ervan overtuigd dat hij zich door de moordenaar heeft laten bespelen. Porter wordt van de zaak gehaald en mag zich er ook privé niet meer mee bezighouden. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

Als het lichaam van de tiener Ella Reynolds wordt aangetroffen in een bevroren meer, denkt de politie direct aan Bishop. Is dit zijn volgende slachtoffer? Terwijl zij zich op de nieuwe vondst storten, volgt Porter een aanwijzing uit Bishops verleden. Hoe meer geheimen zich ontvouwen, des te meer realiseert Porter zich dat er maar één ding nog angstaanjagender is dan een seriemoordenaar: de moeder van een seriemoordenaar.

----------------

Dit is een tweede deel in een reeks en je moet wel echt zorgen dat je het eerste deel vlak hiervoor gelezen hebt. Anders ga je in de war raken met de details en de zorgvuldig geplaatste kleine hints in het verhaal. Ik had het eerste boek al een langere tijd niet meer gelezen dus in het begin was het voor mij echt weer even nadenken en puzzelen van hoe zat het ook alweer? Dit tweede deel begint meteen goed met een snelle start, een goed tempo en het zorgt ervoor dat je constant alert moet blijven. Als je gedachten hier afdwalen dan mis je belangrijke details.
In het begin kan het aanvoelen alsof de schrijver zelf even niet meer weet hoe het zat doordat hij meerdere personages aan bod laten komen met hun eigen hoofdstukken maar ik ondervond daar persoonlijk geen last van.

Dit boek heeft net als het eerste deel een prima opbouw, je weet dat je aan het lezen bent richting een climax en geloof mij, de cliffhanger is schitterend. Ik was wederom stomverbaasd, weggeblazen en simpelweg verbijsterd op het einde. J.D. Barker zorgt ervoor dat op het einde alles bij elkaar samen komt en hij laat geen losse eindjes liggen. Ik vind het prachtig om te zien hoe op het oog zoveel verschillende verhaallijntjes, die totaal niets met elkaar te maken hebben, uiteindelijk net een puzzel zijn die in elkaar valt. Ik betrapte mijzelf erop dat ik meerdere keren, HE?! Hoe dan?! tegen mijzelf zei. Ik heb het al eens eerder in een recensie gezegd, maar dit soort boeken worden geschreven door auteurs die zelf een beetje gestoord zijn, op een goede manier, maar wel gestoord. Ik hield echt van dit boek. Het is net een met zorg geweven spinnenweb waar je eigenlijk zelf in verstrikt wilt raken, zolang je maar niet gebeten wordt door de spin.

Ik kan niet wachten op het slot en ik hoef niet lang te wachten want die komt vandaag binnen!
Ik kan helaas maar 5 sterren geven maar dit boek verdient er eigenlijk 10.

Meer recensies van Amandavd