Heerlijk thuiskomen.

Amandavd 17 april 2020
Dit boek was heerlijk thuiskomen. Ik hou echt van deze boekenreeks omdat de boeken lekker voorspelbaar zijn in de manier waarop het verhaal loopt. Deze boeken zijn altijd goed geschreven, goed uitgedacht met interessante en ontwikkelde personages en een plot dat logisch in elkaar steekt. De routine in de boeken is eigenlijk altijd hetzelfde, je begint met verschillende verhaallijnen die dan uiteindelijk met elkaar verbonden worden, soms op een hele onverwachte manier. Ik ben ook echt fan van de hoofdpersonages in deze boeken die ondanks hun imperfecties niet saai worden noch heel erg dramatisch. Het boek draait altijd om het verhaal, niet om neven drama van de hoofdpersonages waardoor je, je als lezer volledig kan concentreren op het hoofdverhaal.

Plot:
Oorlogskind is de vijfde thriller over politieagent Patrik Hedström en Erica Falck. Dit keer draait het verhaal om Erica?s moeder: waarom heeft zij al die jaren een oude nazi medaille bewaard? Met die vraag blijft Erica worstelen. Uiteindelijk besluit ze de gepensioneerde geschiedenisleraar Erik Frankel te bezoeken, een expert op het gebied van onderscheidingen. Maar Frankel gedraagt zich vreemd en geeft ontwijkende antwoorden.

Twee maanden later is hij dood, vermoord. Erica is geschokt. Als Erica de dagboeken van haar moeder leest, wordt onthuld waarom haar moeder nooit een band met haar dochters kon opbouwen en waarom ze veranderde van een lieve, zachtaardige vrouw in de kille, afstandelijke moeder die ze was.

------------------

Ik keek erg uit naar dit boek omdat het over Erica en haar verleden zou gaan en ik graag meer wilde weten over haar geschiedenis, ouders en hoe dat in verband stond met Nazi-Duitsland. De verschillende verhaallijnen waarmee de boeken van Camilla altijd beginnen lijkt compleet los van elkaar te staan maar op het einde komen de eindjes bij elkaar en wordt het allemaal duidelijk en klopt het verhaaltechnisch ook. Ik word gewoon oprecht blij van deze boekenreeks.

En dat is precies wat boeken moeten doen, je blij maken. Een gevoel van blijdschap, een gevoel van thuis komen. Dat is precies wat dit boek voor mij deed en Camilla Lackberg blijft een van mijn favoriete auteurs.

Meer recensies van Amandavd