Een pareltje!

Amarins 26 september 2022
Beth is radeloos wanneer haar vriend Joseph overlijdt en ze daardoor in haar eentje de zorg moet dragen voor hun zoon Cody. Met een baan waarmee ze haar kosten niet kan betalen, schoonouders die azen op Cody en een hoge huurschuld vraag ze Jeremy, de broer van Joseph, om hulp. Jeremy is monsters uit zijn jeugd ontvlucht en woont in Mist Lake, Montana. Hij is tevreden met zijn leven; heeft een dak boven zijn hoofd en mag elke dag genieten van de prachtige omgeving waarin zijn cabin staat. Wanneer Beth hem om hulp vraagt voelt hij zich gedwongen om haar te helpen. Maar lukt het hem dan nog om zijn aandoening en de demonen uit het verleden verborgen te houden?

Als je begint te lezen in Achter hoge bergen weet je één ding zeker, het boek moet uit. Na een paar bladzijden zit je helemaal in het verhaal van Beth en Jeremy en kun je dit boek gewoon niet meer wegleggen. Emma Anna is een kei in het beschrijven van de omgeving. Je waant je in de mooie natuur van het Amerikaanse Montana en je hebt het idee dat je naast Beth en Jeremy zit.

Vanaf het eerste begin is het boek overladen door emoties. Bij de lezer brengt het van alles te weeg aan gevoelens en meteen vanaf het begin komt het verhaal keihard binnen. De liefde voor zowel Beth en Jeremy groeit alleen maar. Wat een personages zeg! En zo goed uitgewerkt. Je leert beide personages echt helemaal kennen. Hun diepste gevoelens worden zo prachtig beschreven. Je voelt verdriet, rouw, liefde, romantiek maar bovenal de waardering en het respect voor elkaar. Cody, de zoon van Beth, heeft een hele warme en bijzondere rol in het verhaal. Een kereltje wat zoveel heeft meegemaakt heeft een lange weg te gaan, maar hij laat je zien hoe veerkrachtig een kind is. Ook van Cody kun je alleen maar gaan houden, wat een topper!

Emma Anna heeft met dit verhaal een bijzonder boek geschreven. Een verhaal zo uit het leven gegrepen. Maar wel een boek met een hele diepe laag en een duidelijke boodschap. Een verhaal wat je echt onder je huid kruipt en je nog lang bezighoudt als je het boek dichtklapt.

Het is moeilijk om uiteindelijk afscheid te nemen van Beth, Jeremy en Cody. Wat heb ik genoten. Op het laatst ben ik langzamer gaan lezen omdat ik niet wilde dat het boek uit was. Maar ik ontkwam er niet aan om toch uiteindelijk bij de laatste bladzijde aan te komen.

Ik kan alleen maar zeggen, wat een topverhaal. Dit boek moet je gelezen hebben. Het is een verhaal wat je zal lezen met een lach en een traan maar dat je het boek dichtslaat met een voldaan gevoel weet ik zeker. Een dikke aanrader! Ik heb het boek dan ook 5 sterren gegeven.

Meer recensies van Amarins