Topwerk van Hoover!

Amarins 07 oktober 2022
Verity gaat over schrijfster Lowen. Ze kan nauwelijks rondkomen, tot ze de kans krijgt om een populaire boekenserie van schrijfster Verity Crawford te voltooien. Door een auto ongeluk kan Verity niet zelf meer schrijven. Als Lowen door de aantekeningen van Verity gaat, ontdekt ze een ongepubliceerde autobiografie die verborgen had moeten blijven. Ze besluit om het verhaal verborgen te houden, zeker voor Verity’s man Jeremy. Maar dan krijgt ze gevoelens voor Jeremy en is het wel heel erg moeilijk om de waarheid te verzwijgen.

Al langer stond de Waarheid van Colleen Hoover op mijn verlanglijstje. Toen ik hoorde dat Verity uitkwam in een mooie Limited Edition en er ook nog een recensie-exemplaar mijn kant op kwam heb ik een vreugde dansje gemaakt! Wat was ik benieuwd en mijn verwachtingen waren hoog. Want van Hoover is nog geen enkel boek me tegengevallen tot op heden.

Mijn verwachtingen kwamen helemaal uit, werden zelfs overtroffen. Ondanks dat ik wist dat dit een heel ander boek zou zijn dan de meeste boeken van Hoover heb ik onwijs genoten. Verity is een thriller maar het vleugje romantiek en de expliciete scenes zoals we die van Hoover gewend zijn ontbreken niet.

De schrijfstijl van dit boek is weer zoals we dat van Hoover kennen. Het leest vlot, de vaart zit er heerlijk in en je wil doorlezen. Verity kun je onmogelijk nog aan de kant leggen. Van de eerste tot de laatste bladzijde is het spannend en heeft het boek je helemaal in de macht.

Het verhaal wordt verteld vanuit twee verhaallijnen. Je leest het verhaal van Lowen in de eerste verhaallijn en al snel wordt verhaallijn manuscript toegevoegd. Hierin lezen we de belevenissen van Verity. Beide verhaallijnen zitten vol met plotwendingen maar vooral ook met emoties en gevoelens. Verhaallijn manuscript geeft je meerdere malen kippenvel. Ik heb het boek zelfs even weggelegd omdat ik de gebeurtenissen niet kon uitstaan, zo heftig. Verhaallijn Lowen maakt alleen maar meer nieuwsgierig en laat je regelmatig in verwarring achter. De verhaallijnen komen aan het einde van het boek weer prachtig bij elkaar. Echt geweldig gedaan door Hoover! Tot de laatste pagina is het boek erg spannend en zelfs in de epiloog weet de schrijfster je nog een keer te verrassen.

De personages zijn allemaal stuk voor stuk geweldig en mooi uitgewerkt. Lowen vond ik echt geweldig. Wat een doorzettingsvermogen ondanks alles wat er op haar pad kwam. Een vrouw met een verleden die het niet makkelijk heeft gehad. Zij raakt je en haar gevoelens komen binnen. Jeremy was onvoorspelbaar en hij zet je constant op het verkeerde been. Tijdens het verhaal ben je steeds bezig met zijn persoon, is hij te vertrouwen of is er toch meer aan de hand? Hij lijkt zo lief maar constant heb je het gevoel dat deze man niet eerlijk is. Verity vond ik een moeilijk personage. Ze kwam op mij eigenlijk ongeloofwaardig over, maar toch hield haar verhaallijn me ook constant bezig en bracht me meerdere malen in verwarring.

Ik las al eerder een aantal boeken van Hoover, maar wat mij betreft is dit tot nu toe de topper. Wat een geweldig staaltje schrijfwerk. Hoover weet je diverse malen echt te verrassen met gebeurtenissen die je zeker niet ziet aankomen. Lees dit boek niet ’s avonds in je bed uit, want gegarandeerd houdt het je uit je slaap. Van mij mag Hoover nog veel meer thrillers gaan schrijven zoals Verity. Ik ben fan!

Zomer & Keuning bedankt voor dit recensie-exemplaar. Wat heb ik genoten. Ik kan dit boek ook alleen maar waarderen met 5 sterren. Dit boek verdient dat absoluut!

Meer recensies van Amarins