Een boek met een bijzonder thema!

Amarins 27 juli 2020
Callie werkt in de plaatselijke koffiebar. Ze is hier gaan werken na het overlijden van haar beste vriendin Grace, waarvan de koffiebar was. Ze probeert ondanks alle pijn haar leven weer op de rit te krijgen. Wanneer Joel in haar leven komt voelt ze een ongekende aantrekkingskracht naar hem en dat is wederzijds. Al gauw horen ze bij elkaar. Maar Joel heeft een geheim wat hem al jaren verscheurt. Hij vertelt uiteindelijk aan Callie wat er aan de hand is. Maar kan Callie hier mee leven? En wat doet het met Joel wanneer hij Callie alles heeft verteld? Is Joel nog in staat tot liefde? Kunnen ze samen het geluk vinden waar ze beiden zo naar op naar zoek zijn?

Een verhaal voor de fans van Jojo Moyes en Nicolas Sparks staat er op de cover. Dit schept als fan van Jojo Moyes hoge verwachtingen. Het boek heeft een mooie cover al is de originele Engelse cover denk ik meer passend. Het boek weet je helaas niet vanaf pagina één te pakken. De schrijfstijl maakt dat het in het begin niet vlot leest en daardoor niet echt wil vlotten. Maar na een paar hoofdstukken wordt het beter. Als je Callie en Joel beter leert kennen begin je ook echt met beide mee te leven en begin je de pijn die beiden ervaren te voelen. De personages worden mooi neergezet. Het hoofdthema waar het boek omdraait is een bijzondere. Dit kom je weinig tegen. Ondanks het mooie en bijzondere thema heb je het idee dat het verhaal maar wat doorkabbelt. Als je over de helft bent begint het verhaal je echt te raken en word je nieuwsgierig naar de afloop. Gedurende het verhaal weet je eigenlijk in je achterhoofd al wel hoe het af gaat lopen. Maar zolang je niet zeker weet dat dat gevoel klopt blijf je nieuwsgierig. Maar dat het slot dan wordt afgerafeld is toch wel een enorme tegenvaller. De epiloog maakt iets goed. Al met al een prima boek en zeker leuk om te lezen. Maar niet helemaal wat een Moyes fan verwacht. Ik heb het boek 3* gegeven.

Meer recensies van Amarins