Je blijft op het puntje van je stoel zitten!

Amarins 28 oktober 2019
Voor de leesclub van Thrillzone mocht ik dit boek lezen. Nog nooit had ik iets gelezen van deze auteur. Ik heb me dus laten verrassen na het lezen van een korte inhoud. Dat verrassen is zeker gelukt.

Jim wordt wakker in een voor hem onbekende omgeving. Na korte tijd ontdekt hij dat hij in zijn ouderlijk huis wakker is geworden. Het enige wat hij ziet op het moment van wakker worden is een hond en een aantal katten. Wanneer hij zijn zoon opmerkt schrikt hij heel erg. Zijn zoon is twee jaar ouder geworden, bijna onherkenbaar. Jim constateert uiteindelijk dat hij twee jaar van zijn leven kwijt is. Hij kan zich er helemaal niks meer van herinneren. Hij merkt dat zijn zoon een vreselijke hekel aan hem heeft gekregen in die twee jaar, dat zijn vrouw vertrokken is en dat hij niet meer eigenaar is van zijn patisserie! Wat is er in hemelsnaam gebeurd?

In het begin kabbelt het verhaal een beetje door, maar al gauw heeft het verhaal je helemaal in zijn macht. Je kan niet anders dan op het puntje van je stoel zitten. Het ene verrassende element na het andere element doet je doorlezen. Tot het einde blijft het zo ontzettend spannend en verrassend hoe dit boek af gaat lopen. Het boek leest door het eenvoudig maar ook vlotte taalgebruik erg makkelijk. De personages zijn prachtig mooi beschreven. Je voelt je erg betrokken bij de hoofdpersoon. Er zitten verschillende tijdsperspectieven in het verhaal. Waar ik daar soms wat moeite mee heb is dat in dit boek helemaal niet aan de orde. Het heeft echt een toegevoegde waarde. Een boek met diepgang en mooie thema’s.

Sandra J. Paul heeft een super gave thriller neergezet. Tot het einde een topboek! Echt een aanrader voor thrillerliefhebbers!
Ik geef deze mooie thriller dan ook de welverdiende 5 sterren!

Meer recensies van Amarins