Aangenaam voor tieners, maar voor mij was het het net niet!

Amarins 07 juni 2019
Max, Hope, Faith en Mercy zijn de vierde generatie Valentines, een familie van beroemde acteurs. Hun roem is hun komen aanwaaien, net als hun geld en hun schoonheid. Hope is de jongste vier kinderen uit het gezin Valentine. Ze kan niet wachten tot ze ook het jetset leven kan leiden wat haar broer en zussen doen. Maar dat mag niet eerder dan dat ze 16 jaar wordt.

Hope gaat eerst op zoek naar de ware liefde. De liefde lijkt ze al gauw te vinden. Hope neemt de benen na een gebeurtenis en belandt in de metro. Daar ontmoet ze Jamie. Voor Hope is het meteen liefde op het eerste gezicht, dit is de ware. Of toch niet?
Het verhaal van Hope gaat over een tiener. Een tiener die volop in ontwikkeling is en de wereld om haar heen moet leren kennen. Het verhaal van Hope is er ook één van liefde.

Van Holly Smale had ik nog nooit eerder een boek gelezen. Door de zomerse cover viel ik meteen voor het boek. Het verhaal wordt verteld vanuit Hope die alles beleeft als zijnde in een film en het regisseren ervan. Ik vond dit erg vervelend in het begin van het verhaal. Hierdoor kom je moeilijk in het boek en is het echt zoeken om de personages te leren kennen. Hoe verder je in het boek komt hoe meer je hier aan went en het makkelijker leest. Toch vond ik het geen prettige schrijfstijl.

De hoofdstukken beginnen regelmatig met een horoscoop. Dit had voor mij geen toegevoegde waarde in het verhaal. Overigens denk ik dat de doelgroep van dit boek, de tieners, hier wellicht een andere mening over hebben. Dat geld ook voor de schrijfstijl verteld als zijnde in een film te zitten.
Holly Smale heeft de hoofdpersoon, maar ook de overige personages in het boek mooi neergezet. Toch kreeg ik niet echt een binding met hen. Hope vond ik soms een tikkeltje irritant zelfs, naïef en ook regelmatig heel eigenwijs. Ik denk dat ik te weinig herkenning vond in de personages omdat dit boek een echt kinderboek/tienerroman is. Ik had een Young Adult roman verwacht maar dat is het absoluut niet.

Ik zou het boek jonge lezers absoluut aanraden, maar verder dan kinder/tienerboek kom ik helaas niet. Een leuk verhaal maar voor mij was het het net niet. De ingrediënten voor een heerlijk verhaal waren steeds net niet genoeg aanwezig. Ik kwam helaas maar tot 2 sterren voor dit boek! Er komen meer delen in deze serie. Deze zullen helaas niet op mijn wensenlijstje komen!

Meer recensies van Amarins