Indrukwekkend boek waaruit blijkt dat de geschiedenis zich helaas soms herhaalt.

13 september 2019
De schrijver heeft een heerlijke ouderwetse manier van schrijven waardoor het naast goed leesbaar ook heerlijk de sfeer steeds weergeeft.
Dat is mede te danken aan de goede vertaling waardoor de mooie schrijfstijl goed bewaard is gebleven.
Het verhaal is historisch verhelderend en vaak heel erg verduidelijkend met feiten waardoor onze eigen geschiedenis kennis een mooie aanvulling krijgt. Een zeer aan te raden boek!!!
Ik heb echt genoten en ga beslist meer van Stefan Zweig lezen. Marie Antoinette lijkt me een leuke aanvulling op mijn bezoek aan Slot Schönbrun in Wenen laatst, waardoor ik meer begrijp van die Habsburger periode in Oostenrijk.

Meer recensies van