Fanfare over de Wende

23 februari 2019
Het boek lijkt wat traag op gang te komen maar beneemt algauw de adem wanneer blijkt dat de gemeenschap van het dorpje Unterleuten zich in kampen verdelen. De reden hiervoor is gelegen in de economische status welke zich door de veranderende situatie in het land steeds probeert aan te passen. Vanuit het communistische denken naar de Oost- Westduitse situatie na de Wende verdeelt het de inwoners onderling door een paar "kartrekkers" net als de inwoners destijds van het dorp Giethoorn in de film Fanfare.
Je behoorde of bij het ene muziekkorps of bij het andere na een scheuring.

Het gezamenlijk optrekken wordt beïnvloedt door een paar nieuwelingen welke de gang van zaken menen te kunnen veranderen ten faveure van henzelf maar ook voor de gemeenschap. Of dat lukt wordt vanuit ieders standpunt verhaalt op een boeiende manier die de sfeer tijdens die jaren goed weergeeft.

IK heb van dit boek echt genoten en kan het een ieder aanraden om te lezen!!!!

Meer recensies van