Cosy Crime dat zich afspeelt in de Aix-en-Provence

Andrea 15 mei 2022
Ik had eigenlijk nog nooit gehoord van het genre Cosy-Crime. Ik moest de term zelfs Googlen. Het boek sprak me aan, het speelt zich af in Aix-en-Provence waar ik regelmatig op vakantie ben geweest. Ik zag het kasteel en de lavendel velden zo voor me.

Het begint veel belovend, met de dood van Etienne de Bremont, die uit het raam is gevallen van chateau van de familie. Is het een ongeluk, een zelfmoord of toch een moord? De onderzoeksrechter Verlaque vermoedt opzet. Hij neemt contact op met professor Bonnet, zij is opgegroeid met de familie Bremont. Marine Bonnet is geen onbekende van de onderzoeksrechter, ze hebben een relatie gehad. In deze cosy-crime komt dat uiteraard terug in het hele verhaal.

Ik verwachte een versnelling in het boek bij de tweede dode. Maar niets is minder waar. De personages worden uitgebreid beschreven, zo ook de Franse gerechten en wijnen en er wordt heel wat gerookt in het boek. Pas aan het eind leest het weer lekker door en zijn er onverwachte ontwikkelingen.

Dit is het eerste boek uit een serie, die bij de internationale bestsellers hoort. Dus ik denk dat daarom de personages uitgebreid beschreven worden. Of ik de serie verder ga lezen, ik weet het niet. Ik had iets anders verwacht van het boek. De nadruk lag niet echt bij het snel oplossen van de moord(en).

Meer recensies van Andrea