I would love to give you the sun.

13 mei 2015
Jude en Noah zijn tweelingen maar qua persoonlijkheid zijn ze zeer verschillend. Waar Jude een echte buitenmens is en heel gauw vrienden maakt is Noah wat meer op zich zelf en kan hij zich prima vermaken met zijn schetsboek. Ondanks de verschillen hebben de twee een ontzettend sterke band.

Totdat er een moment aanbreekt waardoor hun band niet meer zo sterk is. En inplaats van erover te praten en de band weer zien op te bouwen kroppen Jude en Noah alles op waardoor de band alleen maar verwatert....tot er nauwelijks meer wat over is.

Daar is het de ouders's taak om in te grijpen, toch? Niet dus, die zijn zich van niks bewust. Die hebben zo hun eigen problemen....

Ik vind dit een heel mooi boek, het is realistisch en toch vol bijgeloof dat met veel fantasie en wat humor wordt geleverd. Het verhaal is opgesplitst in verschillende verhaallijnen en wordt vertelt vanuit twee verschillende perspectieven. Die van Jude en die van Noah. Het duale perspectief vind ik altijd leuk, omdat je zo een betere band kunt opbouwen met beide hoofdpersonages. Alleen hier spelen meer personages een grote rol, en ik moet zeggen dat ik stiekem ook de perspectieven van de ouders had willen lezen. Maar dat zou het verhaal waarschijnlijk nog gecompliceerder maken. En geloof me, de relaties en problemen tussen...iedereen... is gecompliceerd genoeg.

De personages hebben allemaal wel een excentriek trekje, Jude en Noah vooral. Maar dat is te verwachten met kunstenaars ;) Wel vind ik dat de jaloezie en de wreedheden die eruit komen toch wel een negatief stempel drukken op het verhaal. Ik snap het, maar het is niet fijn om te lezen.

Maar verder is het een fantastisch boek, vol levenslessen, vol moed(eloosheid) en emoties.

Meer recensies van