Een echte pageturner!

Angelique Hoogwerf 08 november 2017
Toen ik in de mail voorbij zag komen dat er van dit boek een leesclub zou komen, heb ik gelijk het fragment gelezen en mijzelf ingeschreven. Want Young Adult in combinatie met thriller! Wat een fantastische combinatie.

In S.T.A.G.S. volgen we Greer Macdonald die van Bewley Park overgeplaatst word naar S.T.A.G.S. omdat zij niet rijk is, maar op de school komt dankzij een beurs hoort Greer er niet bij. Niemand praat met haar. Tot ze vlak voor de herfstvakantie een uitnodiging krijg om te gaan jagen schieten vissen. Samen met nog twee andere leerlingen word ze uitgenodigd om het hele weekend door te brengen in het huis van Henry de Warlencourt en de andere Middeleeuwers. De Middeleeuwers is het elite-clubje van S.T.A.G.S. In het beginnen denken ze dat het een test zal zijn om te kijken of ze ook Middeleeuwers kunnen worden, maar niks is minder waar. ..

S.T.A.G.S. is een origineel en spannend verhaal. Ik heb het boek binnen één dag uitgelezen. Het is een echte pageturner en ik was erg benieuwd naar het verhaal en hoe het zou gaan aflopen. In het verhaal worden er af-en-toe hints gegeven als: Als ik wist wat er ging gebeuren, was ik nooit gegaan. Hierdoor werd ik alleen maar meer nieuwsgieriger en moest ik het boek gewoon uitlezen. Ik vond het boek niet moeilijk om te lezen, het heeft een makkelijke schrijfstijl, plus je volg maar een paar hoofdpersonages dat maakt het dus minder ingewikkeld om het verhaal te volgen. Tot op de laatste bladzijde had ik geen flauw idee hoe het boek zou aflopen en dit is ook een hele dikke pluspunt. Het enige wat ik mistte was een enorme plottwist, zoals je meestal bij een thriller boek heb, maar ondanks dat kan ik hem zeker aanraden. Het verhaal was zeer origineel. Ik persoonlijk had nog nooit een verhaal als dit gelezen. Dit boek is spannend tot op de laatste bladzijde.

Meer recensies van Angelique Hoogwerf