Geweldig!

Angelique van Dijk 04 augustus 2019
Jakob heeft een goede band met zijn grootvader Abe. Hij geniet van de vele verhalen die Abe hem van jongs af aan vertelt over het weeshuis van vroeger met zijn bijzondere bewoners. Naarmate Jakob ouder word (en ook door de invloed van zijn ouders die de verhalen van Abe maar grote verzinsels vinden) gelooft Jakob steeds minder van de verhalen van Abe. Tot Abe tragisch om het leven komt in zijn bijzijn door een monster die alleen Jakob kan zien...zouden de verhalen dan toch waar zijn? Hij gaat op onderzoek uit en komt in een bijzondere wereld terecht.

Als fantasy liefhebber vond ik dit boek fantastisch omdat de wereld waarin Abe terecht komt een fantasy wereld is die niemand kan zien behalve Jakob. De verhalen van Abe zou ik als kind ook geweldig gevonden hebben. Bijzondere kinderen met bijzondere gaven in een bijzondere wereld die diep verstopt zit. Het boek is qua taalgebruik en opbouw van de hoofdstukken allemaal goed te begrijpen, is een mix van mystery en fantasie en draait voor een groot deel om vriendschappen en loyaliteit. Het verhaal wordt interessanter door de foto's die Ransom Riggs heeft toegevoegd van de peculiar children. De foto's sluiten naadloos aan op het verhaal. Heel realistisch! Als grote Tim Burton fan was dit een genot om te lezen en te kijken. Dikke 5 sterren voor mij.

Meer recensies van Angelique van Dijk