De Citroen op de taart

Anita de Groot 13 juni 2022
De citroen op de taart is een kort verhaal, te kort naar mijn smaak maar gelukkig komt op 5 juli Bestemming Parijs van de schrijvershand van Mirjam Mieserius en mijn verwachtingen zijn hoog voor dit boek(de eerste van een trilogie) Mirjam heeft de korte verhalen wedstrijd gewonnen die uitgeverij Luitingh Sijthoff had gelanceerd met het Zin in Feelgoodfestival in februari.

Nu meer over Citroen op de taart. Marie heeft een kookboek uitgebracht, niet helemaal waar Paul de ex van Marie heeft de recepten van Marie in een kookboek verwerkt en dit kookboek is zo'n groot succes dat Marie een bekend schrijfster is geworden en haar relatie op de klippen zag lopen omdat Paul niet kon omgaan dat Marie zo succesvol is. Marie baalt als een stekker en heeft mannen op de lange termijn gezet omdat ze een nieuw kookboek moet schrijven en het nieuwe kookboek gaat zij in Zuid Frankrijk schrijven. Marie gaat met de auto naar Zuid Frankrijk en komt daar goed aan. Een man daar is ze nog niet aan toe maar op dag van aankomst word ze met twee mannen geconfronteerd en blijkt ze wel degelijk nog interesse heeft in mannen.

Het verhaal leest lekker vlot, mooie dialogen en leuke actie en voordat je het weet is het uit. Ik geef het verhaal 4 sterren.

Meer recensies van Anita de Groot