De Heilige Rita

Paul Krüzen, in 1967 geboren in het dorp Marie"nveen (Twente) is enig kind van Alois en Alice. Alice is met Alois getrouwd omdat ze niet met een boer wilde trouwen maar het huwelijk pakt niet goed uit waardoor Paul zijn ouders uit elkaar gaan en dit behoorlijk veel impact heeft op het verdere leven van Paul. Ook Mariënveen blijft niet wat het is een heleboel dorpelingen verhuizen naar het westen waardoor de Middenstand het moeilijk heeft en dat ook hard achteruit gaat. Het verhaal is triest maar wel verschrikkelijk mooi omschreven. Het zet je tot denken... IK duim voor Tommy Wieringa dat hij de Librisprijs gaat winnen ik vind zijn nominatie terecht alhoewel hij veel concurrentie heeft hoop ik wel dat hij gaat winnen.

Meer recensies van Anita de Groot