De Overlevenden

Anita de Groot 19 juni 2021
De Droogte van Jane Harper maakte indruk op mij. Het boek is een beleving van Australie in een warme, lang aanhoudende periode en wat dat met mensen kan doen. Er gebeurd weinig en toch weer heel veel en dat heeft indruk op mij gemaakt zodat ik de Overlevenden opgepakt heb en de flaptekst ben gaan lezen. De overlevenden speelt zich af op Tasmanie en op het strand en er gebeurd weer net zo weinig als bij de Droogte maar toch word het wel spannend.

Jane harper heeft een typische schrijfstijl, en ik geniet daar erg van. Het verhaal is goed opgebouwd en de spanning ook, daar is over nagedacht en met summiere informatie uitgewerkt en dat vind ik zo knap. Weinig personages, het lijkt het gewone leven maar onderhuids gebeurd er wel wat en ook met dit verhaal. Ik zou zeggen maak kennis met Kieran en laat je verrassen wat Jane Harper over Kieran te vertellen heeft en over Tasmanie. Ik heb begrepen dat dit boek niet haar beste verhaal is maar het is goed en het heeft dezelfde opzet als haar vorige verhalen. Ik heb er in ieder geval van genoten en heb mij op Tasmanie gewaand.

Meer recensies van Anita de Groot