Documentaire over drugsscene in Columbia eindigt als scandinavische thriller

Anita de Groot 08 september 2016
Piet Hoffmann is Zweden ontvlucht omdat hij in Zweden levenslang in de gevangenis terecht zou komen(lees 3 seconden)Piet is infiltrant geworden in de Columbiaanse Drugsscene en zijn opdrachtgever is nu de Amerikaanse regering. Om Piet versnelt hoger in de PRC te krijgen word Piet op een lijst gezet en deze lijst word omgezet in een dodenlijst en Piet word weer door zijn opdrachtgever in de steek gelaten maar door Piet zijn er grote transacties met Coke onderschept en is een infiltrant nooit zover aan de top gekomen bij een drugskartel. De contactpersonen van Piet zijn zich hier heel goed van bewust, waardoor de scheidslijn van goed en slecht meerdere keren worden overschreden en waardoor de documentaire overgaat in een verhaal. Een verhaal dat indringend is, spannend en zoals veel scandanivische thrillers hebben superspannend. Een goed verhaal wat je op het puntje van je stoel doet belanden maar je moet wel eerst door het begin heen maar als je eenmaal de eerste 250 bladzijdes heb gehad dan word je beloond. Ik ga 3 seconden ook lezen ik vind Piet interessant genoeg om te willen weten waarom hij infiltrant is geworden en weliswaar doe ik het verkeerd om, maar het boek is prima solo te lezen!

Meer recensies van Anita de Groot